#32. Urządzenie techniczne można eksploatować na podstawie:
#33. Po wykonanych czynnościach przy urządzeniu technicznym inspektor sporządza:
#34. Naprawę i modernizację urządzenia technicznego wykonuje:
#35. Bezpośrednio odpowiedzialnym za bezpieczną eksploatację urządzenia technicznego jest:
#36. Informacje dotyczące zasad bezpiecznej obsługi urządzenia są zawarte w:
#37. W ramach czynności przed rozpoczęciem pracy obsługujący:
#38. Zaświadczenia kwalifikacyjne do obsługi urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu wydaje:
#39. Przeciążanie UTB w trakcie pracy:
#40. Badania doraźne eksploatacyjne wykonuje się m.in.:
#41. Obowiązki obsługującego określone są:
#42. Badania okresowe urządzenia technicznego są wykonywane przez:
#43. Jednostką dozoru technicznego jest:
#44. Zaświadczenia kwalifikacyjne uprawniające do obsługi urządzeń technicznych ważne są na terenie:
#45. Obowiązek stosowania środków ochrony indywidualnej przez operatorów urządzeń technicznych wynika z:
#46. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu przepisom dozoru technicznego podlegają:
#47. Instrukcja eksploatacji może nie zawierać:
#48. Księga rewizyjna urządzenia musi zawierać:
#49. Decyzja wydana przez UDT:
#50. Do egzaminu sprawdzającego kwalifikacje może przystąpić osoba; która:
#51. Po zakończonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym inspektor UDT:
#52. Zaświadczenia kwalifikacyjne:
#53. Dokonujący przeróbek urządzenia technicznego bez uzgodnienia z organem właściwej jednostki dozoru technicznego:
#54. Kto dopuszcza do eksploatacji urządzenie techniczne bez ważnej decyzji zezwalającej na eksploatację:
#55. Instrukcja eksploatacji to:
#56. Zaświadczeń kwalifikacyjnych do obsługi nie wymaga się:
#57. Osoba posiadająca zaświadczenia kwalifikacyjne może obsługiwać:
#73. Udźwig UTB to parametr urządzenia bezpośrednio związany z:
#74. Masa netto 1000 l wody wynosi ok:
#75. Masa ładunku składającego się z 40 opakowań po 25 kg każdy wynosi:
#76. Masa 60 kartonów po 20 kg każdy wynosi:
#77. Masę podnoszonego ładunku można określić na podstawie:
#78. Informacja dotycząca udźwigu urządzenia może być zawarta:
#79. Prawidłowe określenie jednostki udźwigu to:
#80. Łącznik suwnicy:
#81. Łapy oporowe to:
#82. Zgarniacze to:
#83. Kleszcze szynowe to:
#84. Jakie są różnice między wciągnikiem a wciągarką?
#85. Zabezpieczeniami elektrycznymi stosowanymi w budowie suwnic są:
#86. Zabezpieczeniami mechanicznymi stosowanymi w budowie suwnic są:
#87. Jaki element konstrukcji nośnej łączy czołownice?
#88. Gdzie montowane są łapy oporowe?
#89. Ile elementów dociskających linę powinno być zamontowanych na bębnie linowym?
#90. Łącznik główny nie powinien rozłączać obwodów:
#91. Głównymi elementami konstrukcji nośnej suwnicy są:
#92. Do czego służy blokada zerowa?
#93. W mechanizmach podnoszenia suwnic ogólnego przeznaczenia powinno się stosować hamulce:
#94. Łącznik STOP:
#95. „Łącznik suwnicy” powinien znajdować się:
#96. Elementami zabezpieczającymi typu mechanicznego są:
#97. Które z wymienionych poniżej elementów są zabezpieczeniami typu mechanicznego?
#98. O ile producent nie określa inaczej; ile wynosi dopuszczalne wytarcie gardzieli haka suwnicy ogólnego przeznaczenia?
#99. O ile producent nie określa inaczej, ile wynosi dopuszczalne rozwarcie gardzieli haka?
#100. Jakie zabezpieczenia mechaniczne znajdują się na czołownicy?
#101. O ile producent nie określa inaczej, ile wynosi dopuszczalne zmniejszenie średnicy liny ze względu na wytarcie zewnętrznej warstwy drutów?
#102. Czy każda suwnica pracująca na zewnątrz powinna być wyposażona w wiatromierz?
#103. Czy każda suwnica pracująca na zewnątrz powinna być wyposażona w kleszcze przeciwwiatrowe?
#104. Czy każda suwnica sterowana z kabiny musi posiadać blokadę zerową?
#105. Łącznik bezpieczeństwa “STOP” służy do:
#106. Zderzaki suwnicy to:
#107. Kompletne sprawdzenie hamulca mechanizmu podnoszenia polega na:
#108. Zadaniem łapy oporowej jest:
#109. Blokada zerowa suwnic sterowanych z kabiny uniemożliwia:
#110. Do czego służą zabezpieczenia przeciwwiatrowe?
#111. Na zdjęciu przedstawiono suwnicę:
#112. Łącznik krańcowy mechanizmu podnoszenia w kierunku “góra”:
#113. Co oznacza napis na moście suwnicy Q = 10 t + 10 t?
#114. Co to jest blokada krzyżowa w kasecie sterującej?
#115. Nastawniki to elementy suwnicy służące do:
#116. Mechanicznym ogranicznikiem jazdy suwnicy montowanym na torze jezdnym jest:
#117. Ile wynosi udźwig nominalny suwnicy o oznaczeniu Q=10/3,2 t ?
#118. Zadziałanie ogranicznika udźwigu spowoduje:
#119. Czołownica to element:
#120. O ile producent nie określił inaczej, łączniki krańcowe mechanizmu jazdy suwnicy mają za zadanie:
#121. Łącznik STOP na stanowisku operatora suwnicy służy do:
#122. W przypadku pracy dwóch lub kilku suwnic na jednym torowisku, zabezpieczenia elektryczne zapobiegające najechaniu suwnic na siebie to:
#123. Kierunki jazdy w suwnicy sterowanej radiowo powinny być oznaczone:
#124. Skrót GNP oznacza:
#125. Zabezpieczeniem przed wypadnięciem ładunku z gardzieli haka jest:
#126. Jakim kolorem powinien być oznaczony łącznik bezzwłocznego zatrzymania STOP?
#127. Dźwigar suwnicy to:
#128. Jakiego typu haki można stosować w zbloczach?
#129. W jakich suwnicach nie jest wymagane zastosowanie łącznika krańcowego mechanizmu podnoszenia w kierunku góra?
#130. O ile wytwórca nie określi inaczej, minimalna odległość w jakiej musi zatrzymać się zblocze hakowe, licząc od najniżej położonych elementów suwnicy wynosi:
#131. Zderzaki suwnicy montowane są:
#132. Jaka jest dopuszczalną liczba widocznych pęknięć haka suwnicy?
#133. Elementem bezpieczeństwa montowanym w mechanizmie podnoszenia suwnic może być:
#134. Oznaczenie udźwigu suwnicy 8t+8t informuje o tym, że:
#135. Do podstawowych parametrów wciągnika należy:
#136. Sprawdzenie blokady zerowej:
#137. Podczas sprawdzenia blokady zerowej:
#138. Czy obsługującemu wolno w pewnych sytuacjach przeciążać suwnicę podczas pracy?
#139. Czy zawiesie można zaczepić na końcu haka (na rogu haka)?
#140. Podnoszenie ładunków przez otwór w stropie z niżej położonej kondygnacji:
#141. Podczas załadunku samochodu ciężarowego za pomocą suwnicy kierowca pojazdu powinien znajdować się:
#142. W przypadku rozkołysania ładunku należy:
#143. Metr sześcienny stali w przybliżeniu waży:
#144. Ładunek blach stalowych o objętości 0,5 metra sześciennego:
#145. W przypadku podnoszenia dużego ładunku i obecności przy tej czynności kilku hakowych wydających polecenia operatowi suwnicy należy:
#146. Ładunki wolno składować:
#147. Suwnica z chwytnikiem pneumatycznym może służyć do podnoszenia:
#148. Próba hamulca mechanizmu podnoszenia jest negatywna jeśli:
#149. O ile producent nie przewidział inaczej, łącznik krańcowy mechanizmu podnoszenia w kierunku „dół” powinien być tak ustawiony aby:
#150. Istotnym kryterium zużycia haka jest:
#151. Sprawdzenie łącznika krańcowego mechanizmu podnoszenia w kierunku “góra” wykonuje się: